Zverejnenie príspevku / stránky na vybrali.sme.sk Tlač / PDF príspevku / stránky














Po 17 rokoch sme sa rozhodli urobiť zásadnú rekonštrukciu kúpeľne. Tú pred 17 rokmi som  robil vo vlastnej réžii so zachovaním pôvodného rozmiestnenia určitých prvkov a zachovaním pôvodnej vane. Bolo to také lepenie kachličiek na krivé steny, nové umývadlo, plastová skrinka so zrkadlom a svietidlo.




Polovička direktívne nariadila, že s nákresom pôjdeme do "nejakého" kúpeľňového štúdia. Ani neviem ako, dostali sme sa na Vajnorskú 127, do Empírie, štúdio Lefresh.




Pracovníčka nás oboznámila, že vizualizácia stojí 50 EUR a ak od nich odoberieme dlažbu a obklad, odpočítajú nám uvedenú sumu z tovaru. Celkom výhodné, nie?



Zaplatili sme a ja som ponechal v štúdiu moje nákresy a na základe výberu typu obkladu a dlažby mojej polovičky nám poslali vizualizáciu. Tá sa však nepozdávala našej tínežerke, čo v sebe objavuje schopnosti dizajnérky. Nasledujúcu návštevu kúpeľňového štúdia absolvovali baby bezo mňa. Pravdu povediac, ja sa farbám nerozumiem a ak bude v kupeľni sprcha, teplá voda, osuška, tak neriešim, či mám modré obkladačky s konvalinkami, alebo žlté s tulipánmi.



Polovička odprezentovala našej styčnej pracovníčke svoju požiadavku, tá prekrútila očami (bože, zasa otravujú). Polovička jej položila na pracovný stôl kávu a zaraz bolo po obracaní očami.



V priebehu pár dní sme obdržali vizualizáciu farieb a štýlu, ktorý konečne vyhovoval môjmu babincu.



Medzitým sme si vybrali firmu na realizáciu a pri návšteve miesta činu sme niečo prekonzultovali. Doma sme boli ja a polovička. Pani z firmy nám povedala, že WC kombi sa už veľmi nenosí a manželka sa nechala presvedčiť na vstavané závesné WC.




Takže opäť návšteva kúpeľňového štúdia (bezo mňa), dostali sme síce vizualizáciu tej malej miestnosti, ale rozpočet množstva dlažby a obkladu sme mali už skôr. 


Teraz v sobotu 8. júna sme to chceli uhradiť a dohodnúť podrobnosti o zmene potrebného množstva obkladu. V priebehu týždňa som poslal našej styčnej pracovníčke o tom mail, ale odpoveď som neobdržal (tak ako aj mnohokrát predtým). 
V sobotu napochodujeme pred budovu, parkovisko prázdne a na dverách oznam, že majú zatvorené po všetkých predajniach na Slovensku. No paráda.
To už som bol rozhodnutý napísať niekomu z ich firmy sťažnosť na spomínanú pracovníčku, čo nám robila vizualizáciu za 50 EUR.
Tá sa dnes bránila, že sme boli poučení, že vizualizácia sa robí len raz a k jednému typu obkladu. Je mi úplne jasné, že majú interné predpisy, ako nerobiť desiatky vizualizácii k 1 kúpeľni. No nie sme ten prípad. Práve naopak. Úplne chápem naše polovičky, že sa z 1. nákresu, z prvej vizualizácie potrebujú prespať, s niekým poradiť. Niečo pridať, niečo vymeniť.

Nedoporučujem návštevu uvedeného štúdia, ak si vážite vaše nervy a vaše zdravie.

*******************************************************
foto - povodna a nova vizualizácia, pracovníčka svojvolne znížila výšku obkladu pri tom fialovom obklade





8 komentárov:

  1. Dušan, som tak trochu z fachu, aj keď som statička a vizualizácie nielenže nerobíme, ale ich považujeme za oblbovanie zákazníka (architektmi). Ale pravda je taká, že "civilisti" si to naozaj nedokážu častokrát predstaviť, takže tieto architektonické vymaľovávanky trpíme :D. To len na margo, aby som sa predstavila a tiež svoj súkromný názor na oné farebnučké, čačané, maľovky....
    Ale! Ak si za niečo také zapaltíte, mega veľa peňazí (prepáč, ale 50 euro za jednu! vizualizáciu, je neskutočný zder), tak je samozrejmé, že predajca v rozumenej miere počtu zmien a obmien dôjde so zákazníkom ku spokojnému koncu. Čiže, dve tri zmeny sú absolútne v poriadku, a je práve vizitkou predajcu, aké dá návrhy, či sa stretnete už od úvodu, alebo trafí totálne vedľa a ďalšie návrhy sú v podstate komplet prerábka prvého návrhu. Hovorí to o skúsenostiach, cite, feelingu a umeleckosti danej osoby. Preto to nemôže robiť hocikto (trochu narážam na spomínanú styčnú dôstojníčku). Predajca by mal chcieť predať. Čiže ak chce zákazník, opakujem v rozumnej miere (čo bol aj tvoj prípad) čo - to jeden/dva krát pozmeniť, rozrátať či naceniť, je to nielen automatická súčasť služby (ak si za ňu ešte aj platíš!), ale malo by to byť aj s ochotou a náležitým prístupom.
    Môj názor je taký, že v prvom rade neplatiť. Platiť až keď sa potom dohodnete na kúpe ich tovaru, proste určite nedať 50 euro za vizualizáciu... Kúpeľňových štúdií je na mkray, môžeš sa zdvihnúť a odísť, a nech to predajca vie. Inak, mám kamarátku a bývalú spolužiačku na výške, ktorá robí interiérovú architektúru. Býva na Kadnárke a stavím sa, že tu by bol prístup úplne iný ;)
    Dana Árvayová

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vážená pani Árvayová,
    musím reagovať na váš koment, pretože je úplne nepravdivý (avšak keď vezmem do úvahy že Váš koment nadväzuje na daný článok, ani sa nedivím, že ste to tak pochopili). Ja mám s týmto štúdiom úplne iné skúsenosti. V danom štúdiu to nefunguje tak, že sa platí 50eur za JEDEN návrh. týchto 50eur je braných ako záloha za obklad, z ktorého sa bude projekt robiť. Táto záloha zahŕňa neobmedzený počet úprav!!! Po finálnej úprave (taká, s ktorou je zákazník na 110% spokojný) sa spracuje cenová ponuka a pri objednaní sa táto záloha VRÁTI!!! Takže to nie je žiadne zderstvo, pretože je to prakticky zadarmo.(takže platiť pri ukončení vizualizácie je nonsens, keď pri ukončení tohto procesu sa týchto 50eur vracia). Keď som si pozerala stránky iných štúdií v Bratislave, dozvedela som sa, že za úpravy v projekte sa platí (a podotýkam tieto peniaze nie sú pri objednaní vrátené) dokonca iné štúdia neurobia úpravy konštrukčného charakteru. Alebo niektoré štúdia dokonca predpisujú minimálnu sumu objednávky, pri ktorej bude vrátená záloha (napr. musíte si u nás objednať min. za 600eur a potom Vám vrátime peniaze za projekt). A keď už aj nájdeme iné štúdiá, ktoré robia úpravy v projekte grátis, ide o úpravy vrámci danej série obkladu (mám s tým skúsenosti, keď som si prerábala kúpeľnu, prelustrovala som rôzne štúdia).
    Toto štúdio som navštívila na základe odporúčaní známych. S ich službami som bola veľmi spokojná - príjemní, vysokokvalifikovaní personál, ktorí je ochotní poskytnúť svojim zákazníkom odbornú pomoc.
    S pozdravom
    Spokojná zákazníčka LeFresh štúdia

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vážená spokojná zákazníčka. Naše pokračovanie ma/lo so štúdiom Lefresh pokračovanie teraz v júli pri konečnej realizácii. Pracovníčka pri prvej vizualizácii v zmysle našich inštrukcii urobila vypočet k výške obkladu 220 cm. Náväzne, ako tam bola manželka s dcerou, pracovníčka "svojvolne" upravila výšku asi na 206 cm, čo je tesne nad zárubňou.
    Skutočne pôsobivý zážitok. Vdaka za tie stresy.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. no my sme obdržali obrázky na mail, kde sme videli ako to bude vyzerať. Vám poslala na mail obrázky kde bola výška 220cm a objednala obkladačky na výšku 206cm? Veď keď tam bola manželka s dcérou, mali povedať, že to chcete vyššie. My keď sme si dali robiť vizualizáciu, všetko sme si odobrovali - rozmiestnenie obkladu, zariaďovačiek, výšku obkladu... Nemyslím, že pracovníčka sama od seba pozmení parametre projektu.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No zjavne si nerozumieme.
    1.vizualiazaci je ta zeleno-oranžova, výška obkladu 220 cm
    2.vizualizacia je ta bielo-fialova, pracovnička lefreshu svojvolne znižila vyšku obkladu
    http://1.bp.blogspot.com/-FZQQrb_MJqA/UfF22IBcTYI/AAAAAAAARrs/jPXvejnFo3U/s1600/1.jpg

    OdpovedaťOdstrániť
  6. no ved ste mali povedať, ked vam poslala ten fialový, že nech to urobí do takej výšky ako ten oranžový. Ved práve na to tie obrázky posielajú na mail aby si to človek doma vsetko popozeral urobil si poznámky čo treba zmeniť, upraviť. a ako ste to nakoniec vyriešili?

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ako som písal vyššie, nerozumieme si. Pracovnička mala zadanie na výšku obkladu 220 cm, nie na 206. Či chcete povedat, že ak si nechate u cukrara upiest čokoladovu tortu vysoku 20 cm a vzápätí ešte pred začatím zmenite objednavku na orechovu, tak vy tam niekde vidite, že jej výška bude iba 15 cm? A prečo by to mal zákazník kontrolovať? Tá pracovníčka je dementná? To som si potom mohol nakresliť sám a bez stresu.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. podla mna tento problém je len vec komunikácie. ja na vasom mieste (po vzhliadnutí tých obrázkov) by som napísala mail že nech to dvihne o radu vyššie. Prípadne tak ako písete v tretom komente, v štúdiu bola manželka s dcérou, mohli jej povedať, že nech to urobí vyššie. (ved museli vidieť, že to je tesne nad zárubňou)

    OdpovedaťOdstrániť