Zverejnenie príspevku / stránky na vybrali.sme.sk Tlač / PDF príspevku / stránky

Nemôžem si pomôcť, no čoskoro sa najdlhšia ulica v starej Rači stane veľkým parkoviskom. Pritom m.č. Rača môže katastrofálnu situáciu využiť a parkovanie spoplatniť. Nerozumiem, prečo sa musí parkovať po oboch stranách. Veď tak vznikajú vodičom ťažké chvíľe.


Alstrova ulica (pohľad od kúrie)


Alstrova ulica, zápcha, pretože obojstranne prejazdná cesta je v tomto momente neprejazdná

Súčasne dvory medzi domami zívajú prázdnotou. Musíme akceptovať pohodlnosť iných, pretože pohodlnejšie (pre nich) je naskočiť do auta hned na chodníku? Ušetrí 5 minút otvorenia a zatvorenie vrát.
?

dvory v Rači zívajú prázdnotou
???

dvory v Rači zívajú prázdnotou

Dobrá správa je tá, že v tom Rača nie je samotná. Podobne pohodlní sú aj v susednom Juri.


parkovanie v historickom jadre Svätého Jura



parkovanie v historickom jadre Svätého Jura

Byť turistom, ktorí sa chce pochváliť doma fotografiami z vinohradníckych obcí, tak poviem, že fotoaparát zlyhal. Turista si z Rači odnesie fotografie automobilov, a nie zábery na architektúru.

Nechcem počuť prečo sa to nedá. Ak to ide inde, tak to musí ísť aj tu. Stačí zájsť k susedom do dolného rakúska, tam sa v uliciach podobne veľkých obcí ako je m.č. Rača neparkuje rovnobežne s cestou, iba kolmo k ulici na príjazdových cestách k bránam.
Novší príspevok
starší príspevok
(zobrazuje sa najstarší príspevok)

27 komentárov:

  1. Súhlasím s Vami! Je to len urobiť poriadok a tiež možnosť získať aj financie.ĽH.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veta „m.č. Rača môže katastrofálnu situáciu využiť a parkovanie spoplatniť“ mi zaťala do živého: spoplatňovanie v štýle „včera ste dýchali vzduch zadarmo, oddnes za to budete platiť“ nemusím. Akékoľvek spoplatnenie by sa malo spájať s pridanou hodnotou a novou službou, nie s mocenským rozhodnutím.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nie mocenské rozhodnutie, ale záujem verejnosti. Občan predsa nemá nijako kompenzované to, že sa prediera záplavou áut. Napokon, nariadenie môže m.č. postaviť na zakaza parkovania, bez finančnej odplaty. Resp. kto je teda vlastník cesty?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Záujmom verejnosti je aj možnosť rozumne parkovať. Račianske dvory na parkovanie dimenzované neboli a nie sú, osobitne tie, kde žije viac než jedna rodina. A zakázať parkovanie, ak majitelia áut nemajú iné možnosti, znamená uvaliť nevynútiteľné a/alebo obťažujúce opatrenia. Jedno aj druhé podkopáva autoritu moci.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Takže ak sa to nevyrieši včas a bude sa to musieť riešiť neskôr, vyjde to podstatne drahšie. Existuje totiž pravidlo priamej úmery medzi zlym stavom a nákladmi na jeho odstránenie. V súčasnosti su náklady napr. vo výške 100, pred 20 rokmi by to možno bolo na úrovni 40 a o 10 rokov tu bude raz tak drahé. Pričom platí fakt, že všetko okolo nas sa riadi pravidlom riešenia najlacnejšou cestou (v danom okamihu). Ludia si vybrali, ako vidím.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Uvedené argumenty znejú rozumne, no byť v koži obyvateľa horného/dolného konca, konal by som - nemajúc inú možnosť - rovnako a spoplatnenie/zákaz parkovania by som asi vnímal ako úradnú šikanu, nie ako riešenie.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ešte ma napadla taka vec. Existuje niečo ako pozitívna diskriminacia. Napr. by sa vypracovala študia, kde sa na dvoroch dá parkovať a obec by dala napr. na nejaky rok-dva daňove prazdniny na nehnutelnost (daň z nehutelnosti), pri ktorej sa parkuje na dvore.
    A čo sa tyka tych dvorov, fakt si to pozrite, kolko ich je prazdnych.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Získavať ľudí pre dobrú vec cez pozitívnu diskrimináciu/motiváciu je určite schodnejšia cesta ako spoplatňovanie a zákazy.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Súhlasím s pánom Veselým - určité diskusie už na túto tému prebehli napr. aj tu: http://raca.blueforum.cz/23332/tema/38560/
    Podľa mňa treba vytvoriť systém, kedy by minimálne nerezidenti mali platiť za parkovanie - aj tú Alstrovú na fotografiách často zaberajú firemné autá.
    A tiež si myslím, že treba zmeniť celý systém, pretože skutočne nikto nemá právo na parkovanie na verejnom priestranstve zadarmo - momentálne viaceré mestské časti riešia parkovanie - Staré Mesto, Petržalka, Nové Mesto a rieši to aj Magistrát - podľa ich návrhov sa uvidí, ako to funguje v praxi. Je možné uvažovať o rezidenčnej karte, kedy má obyvateľ s trvalým bydliskom v Rači právo zaparkovať na voľnom mieste v Rači zadarmo. Ostatní by platili a za tieto peniaze by sa skvalitnili služby - napr. parkoviská a pod.

    Samozrejme vždy je problém, ak sa niečo, čo bolo zadarmo začína spoplatňovať - pre Račanov je však myslím dosť veľký problém (napr. okolo ZŠ Tbiliská alebo pri parku), že tu parkujú zadarmo ľudia z Jura, Pezinka a pod. Tých treba určite spoplatniť - najlepším spôsobom je zavedenie rezidenčnej karty na vozidlo a kto ju nemá platí. Ale samozrejme je to na ďalšiu diskusiu.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Michal, rozumiem tvojej argumentácii a súhlasím s poslednou vetou tvojho komentu - že je to na ďalšiu diskusiu. Verím, že bez serióznej VEREJNEJ diskusie sa v tejto veci nebudú prijímať žiadne „pokusné“ opatrenia.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Pán Veselý by mal ísť príkladom a prvý si kúpiť parkovacie miesto pri bytovke, kde býva, aby neparkoval tiež na ulici zadarmo!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Jednoznačne! Ja som dokonca prekonal očakavania a kúpil som si garaž, aby anonymnym zízalkom spoza záclony niečo neušlo.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Miro - pokusné opatrenia sa prijímať určite nebudú - veď práve hovorím, že sa model bude nastavovať aj na základe skúsenosti z praxe Magistrátu a iných mestských častí.
    Samozrejme bude o tom aj verejná diskusia (tak, ako je to aj v prípade celomestskej parkovacej politiky).
    V každom prípade bude výrazný rozdiel medzi parkovaním obyvateľa s trvalým pobytom v Rači a kýmkoľvek iným.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Michal, kvitujem snahu o verejnú diskusiu aj o preberanie skúseností z iných mestských častí. Skúsenosť s „diskusiou“ o úvere ukázala, že VEREJNÁ diskusia v našej MČ zďaleka nie je samozrejmosťou. Naopak, z postojov poslancov ako pán Brychta je jasné, že im je verejná diskusia proti srsti, radšej by boli, keby volič štyri roky „držal hubu a krok“. O to viac oceňujem, že v MZ sú už aj poslanci, ktorí verejnú diskusiu považujú za samozrejmosť a nielenže sa jej nevyhýbajú, ale ju aj sami vyvolávajú.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Pán Drotován, zmení sa počet parkovacích miest rozdelením vodičov na rezidentov a nerezidentov? Sledujem tie rozpravy za mesto a jednotlivé m.č., že čo chcú robiť a ako. Ale nikde som neobjavil, ako chcú zväčšiť kapacity pre parkovanie. Myslite, že riešenie rozdelením na rezidentov a nerezidentov vyrieši katastrofálnu situáciu v miestnych častiach?

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ak budú nerezidenti platiť za parkovanie, tak sa tie peniaze môžu použiť práve na skvalitnenie statickej dopravy. Samozrejme mesto a mestské časti sa hlavne v centre nedajú nafúknuť, preto treba podporovať aj iné alternatívy - napr. Park&Ride a pod.
    A samozrejme, ak budú musieť cezpoľní platiť dajme tomu 3-5€ za parkovanie v Rači na deň, tak si premyslia, či sa im tu vôbec oplatí parkovať.
    Dobrý rozhovor s Janom Gehlom k tejto téme:
    http://www.urbion.sk/jan-gehl-dobry-verejny-priestor-je-sucastou-demokracie/
    Kapacity na parkovanie sa dajú výrazne zvýšiť iba budovaním parkovacích domov a veľkých záchytných parkovísk. V niektorých mestách napr. v Nemecku alebo Belgicku je úplne bežné, že na okraji mestskej časti sú parkovacie domy a odtiaľ chodia obyvatelia domov pešo alebo na bicykli.
    Samotné rozširovanie parkovacích miest pred domami nie je veľmi reálne a problém nevyrieši - a ak, tak len dočasne a potom sa to vráti do starých koľají - len tých áut bude ešte viac. Vaše riešenie - garáž resp. parkovanie na vlastnom pozemku - je najsprávnejšie.

    Takže áno - myslím, že obmedzenie na rezidentov a nerezidentov zlepší situáciu - nerezidentov bude parkovať menej. A cieľom má byť to, aby neboli mestá prepchaté autami - aj keď je mi jasné, že na úroveň Kodane sa asi nedostaneme ani za 30 rokov.

    Každá strana má úplne iný záujem - majitelia garáži/parkovacieho miesta nemajú problém so spoplatnením, lebo sa ich to netýka; ľudia, ktorí teraz parkujú zadarmo budú samozrejme proti spoplatneniu; ľudia, ktorí nemajú auto chcú, aby verejný priestor bol využívaný pre ľudí a nie pre autá; cyklisti by chceli parkoviská pre bicykle (ak je to možné v Bukurešti alebo Pekingu, tak prečo nie u nás); chodci chcú voľné chodníky, aby mali kadiaľ prejsť napr. s detským kočiarom; ďalej majú iné požiadavky obyvatelia, návštevníci, firmy atď.

    Diskusia o riešení dopravy je potrebná, hlavne keď pribúdajú projekty (napr. Rustaveliho), ktoré problém budú ešte zhoršovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Michal,
    má naša MČ akú-takú predstavu, čo za nerezidenti to v Rači parkujú a spôsobujú nám ťažkosti?

    Popravde, delenie na rezidenti - nerezidenti a úvahu o ich ne/spoplatňovaní nevidím tak priamočiaro: sú nerezidenti nebodaj vyčúraní Jurania či Vajnoráci, ktorí odparkujú na Alstrovej a potom poďho domov na bicykli? Nie sú to náhodou aj návštevníci Rače a/alebo ľudia, čo tu pracujú? Naozaj ich chceme spoplatnením parkovania z Rače vyhnať?

    Parkovacie domy a záchytné parkoviská sú pekný koncept, no taký projekt obec zo svojich zdrojov (aj vzhľadom na úver a neukončený súdny spor) asi sotva prefinancuje. Tu sa ponúka otázka, či by nebolo bývalo rozumné práve túto vec prioritne riešiť cez eurofondy, cyklotrasy by iste ešte nejaký čas počkali.

    Celkom by som ocenil, keby si Ty ako poslanec a člen stavebnej komisie MZ, alebo povedzme predseda stavebnej komisie či ešte lepšie starosta napísali na tieto témy zásadné články/vízie a odštartovali tým solídny verejný diskurz.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. K diskuzie o parkovaní: Ak si niekto kupuje auto má sa zamyslieť aj kde ho bude parkovať! Ak si gazda kúpil koňa, okrem toho na čo mu bude slúžiť, vedel aj kde ho ustajní. Vlastník garáže(investícia)
    musí platiť za ňu ešte daň z nehnutelnosti, ktorá je cca ako za rodinný dom. Prečo by za parkovanie na verejných priestranstvách malo
    byť zadarmo. Aj verejné parkoviská sú budované z dane všetkých občanov. Platí sa daň aj za psa, ktorého má vlastník či nadvore,
    alebo v byte. Rozhodne je treba rozlíšiť cenove jednotlivé parkovania. Chodci už pomali nemájú ani chodníky, lebo aj na nich sa parkuje. Výrazne to dokumentujú fotografie p.Veselého a to nielen v Rači. Všimnime si aj využiteľnosť obsadenia áut, ich veľkosť. Nie je to tiež viac otázka prestíže na úkor ostatných občanov ?

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Poviem na rovinu, že argumentácia „platí sa daň aj za psa na dvore, tak prečo nie aj za auto na ulici?“ mi vôbec nejde pod nos, lebo posmeľuje daňových kreatívcov, aby na základe takejto „logiky“ vymýšľali nové a nové dane až po tú povestnú daň za vzduch, čo dýchame.

    Celý problém zdaňovania by sa mal postaviť z hlavy na nohy a otázky občana by mali znieť skôr takto: „prečo mám platiť daň za psa na dvore/auto na ulici? akú protihodnotu/protislužbu mi za takúto daň obec/štát poskytne?“.

    Daň by nemala byť ako zajac ťahaný z kúzelníkovho klobúka. Dovolávanie sa ďalšej dane s poukázaním na nejakú predošlú daň mi príde ako holá sebabičovanie. Ak takúto „logiku“ uplatňuje politik, to ešte chápem, ak samotný občan, tak nie.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Miro, ale napr. poznaš moje názory a prave mne sa myšlienky anonymného páčia. Raz aj tak ten problem bude vypuklejší ako teraz. Alebo ako by si vyriešil nasledovné - "Chodci už pomaly nemájú ani chodníky, lebo aj na nich sa parkuje."? A ak človek bez auta platí daň, prečo by mal človek s autom/autami platiť rovnakú daň?

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Dušan, názory anonymného sú blízke Tvojim, tak bodaj by sa Ti nepáčili :). Koniec-koncov, nič proti nim, len tá argumentácia na spôsob „keď mne zdochla koza, nech susedovi zdochnú dve“ mi moc nesedí.

    Áno, viem si predstaviť, že keď pre samé autá chodec už pomaly neprejde ani len po chodníku, je čas hľadať riešenie. Daň/spoplatnenie je to prvé, čo politikom a ako vidno už aj občanom (na ktorých ten poplatok nedopadne) zíde na um. Ja si myslím, že vymýšľanie nových a nových daní a poplatkov bez jasného zdôvodnenia a protihodnoty pre (daňového) poplatníka je cesta do pekla.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Ale luxus treba zaplatiť a kto by ho nemal platiť ak nie majetný. Nemáš auto = neplatíš dan za likvidáciu životného priestoru
    máš auto/á = platíš dan za likvidáciu životného priestoru
    Podla mna je v tom logika.

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Dušan, akýže luxus je už dnes auto?

    Logika daní by sa mala odvíjať od vecnej podstaty, nie od ideológie typu „si bohatý, tak plať!“ To je komunistický (dnes socialistický a smerácky) pohľad na vec, ktorý vlastne implikuje oprávnenosť trestať ľudí za pracovitosť. Lebo ak sa bohatstvo spája so zlodejinami, tam by sa mali uplatňovať úplne iné (a omnoho tvrdšie) nástroje na jeho postihovanie než sú dane.

    A čo sa týka platby za likvidáciu životného prostredia, tá už je obsiahnutá v cestnej dani (platia podnikatelia) a v spotrebnej dani za pohonné hmoty (platia všetci - a riadne nekresťanské peniaze).

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Súhlasím, že prostriedky vyzbierane z DPH pri prvotnom predaji auta su neefektívne použité. Rovno povedane, sú prežrate štruktúrov úradníkov, ktorí žiadnu pridanú hodnotu pre krajinu nerobia. A to sa týka spotrebnej dani (všetci) a cestnej dani (len podnikatelia). Napr. zdroje zdravotného poistenia sú rozkrádané tak, že z vybrateho 1€ sa dostane poistencovi asi 0,30€.

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Dušan, presne o tomto má zmysel sa baviť: či a do akej miery sú peniaze zinkasované štátom/obcou cez dane, odvody, poplatky efektívne použité v prospech občana/obyvateľa.

    Na to sa musí občan pýtať pri každej príležitosti, keď ho chce štát/obec „skasírovať“, a nie tomu ešte nahrávať argumentáciou „keď je daň/poplatok za hento, prečo nie aj za tamto?“.

    OdpovedaťOdstrániť
  26. URGENT ORIGINÁL ÚVER PONUKA PLATÍ SE.

    Potrebujete naliehavú pôžičku alebo iný finančnú pomoc?
    Ponúkame všetky typy úveru na tri percentá (3%) záujmu. napíšte nám teraz via: harry50loanfirm@gmail.com s týmito informáciami

    celé meno:
    dátum narodenia::
    krajina:
    povolania:
    výška pôžičky:
    Doba trvania úveru:
    Účel úveru:
    mesačný príjem: Prosím odpísať v prípade záujmu o viac informácií prostredníctvom nášho kontaktného nižšie EMAIL: harry50loanfirm@gmail.com

    S pozdravom,
    Harry Morgan

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Hľadáte podnikateľské úvery, osobné pôžičky, bývanie, študentské úvery pre študentov automobilov, konsolidačné úvery, nezabezpečené rizikové kapitálové úvery; Atď. Alebo odmietnite úver od banky alebo riešiť jeden alebo viac finančných dôvodov. Je pravdepodobnejšie, že dôverujete tomuto riešeniu! A súkromní ovčiaci veritelia požičiavajú spoločnosti a jednotlivcov za nízke a cenovo dostupné sadzby vo výške 2%. Máte záujem? Kontakt po prevedení úveru do 48 hodín. KONTAKTUJTE NÁS garciajsacramento@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť